Fitmama: 1 maand progressiefoto’s

Fitmama
Inmiddels zijn we een maand verder en dus is het tijd voor een Fitmama progressie update. Ik heb opnieuw foto’s gemaakt en in dit artikel praat ik jullie bij over hoe het gaat en wat ik aan het doen ben. Lees je mee?

Fitmama

Ik heb opnieuw foto’s gemaakt, op dezelfde manier als toen ik ben gestart met de Fitmama serie. De foto’s hierboven zijn gisteren gemaakt. Ik heb hetzelfde aan en ik sta op dezelfde plaats zodat ik de foto’s goed kan vergelijken met die van vijf weken geleden. Hieronder heb ik de foto’s van gisteren nog apart naast elkaar gezet met de beginfoto’s zodat je het verschil goed kunt zien en ik laat je ook de cijfers van de nieuwe (vet)meting zien.

Fitmama

 

Fitmama

 

Fitmama

Het is allemaal net ietsje strakker geworden, dat merk ik zelf goed in mijn kleren en ook als ik in de spiegel kijk. Ik vind dat je op de foto van de zijkant het verschil het beste kunt zien. Ik merkte de afgelopen vijf weken dat mijn buik vooral iets strakker werd. Op de linker zijfoto voelde het ook echt nog een beetje ‘flubberig’ (is dat een woord haha?) en dat werd steeds steviger. Ik had alleen geen idee of dat ook zichtbaar zou zijn op de foto want een klein buikje zit er nog steeds. Wel dus, jeej!

Resultaat in cijfers

Meting 2 maart (start Fitmama serie 7 weken na de bevalling) vs. meting 28 maart (12 weken na de bevalling):

  • Gewicht: 58,6 kg > 57,8 kg
  • Vetpercentage: 30,9% > 29,6%
  • Vetmassa: 18,1 kg > 17,1 kg
  • Spierpercentage: 65,5% > 67%
  • Spiermassa: 38,4 kg >38,7 kg

Hoe is de afgelopen maand gegaan?

Opzich goed, maar het was soms ook echt lastig. Qua voeding gaat het erg goed. Het lukt prima om geen maaltijden over te slaan, dit was eerder voor mij nog wel een valkuil als ik druk bezig was. Het water drinken kan wel nog iets beter en is ook super belangrijk als je net als ik borstvoeding geeft. Ik vergeet het snel, als ik een bidon of flesje continu in de buurt heb is drinken geen probleem dus daar ben ik nu op aan het letten. Verder wil ik nog iets meer gaan variëren qua lunch en tussendoortjes. Ik vind het super leuk om dingen klaar te maken maar ik gun mezelf er vaak de tijd niet voor. Qua avondeten kies ik niet bewust voor super mager. We koken altijd best gezond dus daar ben ik nu niet super streng in. Bij mijn vorige challenge (voor de zwangerschap) was ik hier wel erg strikt in. Daarnaast hebben we ook wat verjaardagen en feestjes gehad en een stuk vlaai en wat lekkers heb ik dus ook niet laten staan. Ik ben afgelopen maand dus absoluut niet streng voor mezelf geweest, ik vind de meting dan ook prima, ik ben er blij mee. Ik weet dat als ik alles volgens het boekje zou doen qua voeding en sporten ik een veel groter resultaat had kunnen halen maar die knop heb ik nog niet gevonden en dat hoeft voor mij nu ook eigenlijk niet echt. Ik wil het langzaamaan opbouwen op een manier die voor mij goed voelt. Stap voor stap, de basis is in elk geval weer goed en daar ben ik super blij mee!

Qua sporten heb ik echt wel mijn uitdagingen gehad. Een kleine baby is druk en je bent er eigenlijk de hele dag (met alle liefde) mee bezig. Ik geef dus borstvoeding en ook daar gaat best wel wat tijd naartoe, dat kun je niet makkelijk even uit handen geven haha. Daardoor schuift het sporten vaak meteen op de lange baan. De eerste twee weken gingen super goed en heb ik bijna dagelijks wel een workout gedaan. Vaak wat kortere workouts omdat ik deze makkelijker even tussendoor kan doen. Alle workouts die ik nu doe, doe ik thuis en dat bevalt me voor nu prima. Daarna heb ik een week zo goed als niet gesport, ik kwam er opeens niet meer aan toe en het lukte me ook niet om me ertoe te zetten. Na die week schreef ik het artikel over motivatie. Super fijn om het even van me af te kunnen schrijven, dus thanks aan iedereen die het gelezen heeft en die me een berichtje stuurde, super lief! Daarna heb ik wel weer gesport maar dat zal zo’n twee keer per week zijn geweest en eigenlijk wil ik net wat meer doen. Wel heb ik dagelijks een flink stuk met Lot gewandeld, dit is natuurlijk ook beweging en ik wandel dan flink door. Dit artikel en deze update komen dus precies op het goede moment want omdat ik dit zo met jullie deel heb ik de motivatie weer helemaal terug om de komende maand te knallen. Super leuk om zelf ook eens te ervaren hoe belangrijk een stok achter de deur is, want dat zijn jullie, duizendmaal dank!

 

Liefs Nicky

Volg mij via BloglovinInstagramFacebook of Youtube.

2 Reacties

    • 3 april 2017 / 13:05

      Dat vind ik lastig te beoordelen, ik merk zeker dat ik veel meer nodig heb, maar ik eet ook bewust iets meer omdat ik borstvoeding geef. Je hebt dan toch een paar honderd calorieën per dag meer nodig. Als je die niet eet kan ik me voorstellen dat je gewicht sneller omlaag gaat maar dat is natuurlijk niet de meest gezonde weg en zeker niet handig voor de productie van je borstvoeding. Ik heb vooral veel meer dorst (maarja dat is ook logisch).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge