Herbalife Level 10 Challenge (Vanja) | Doorzetten en mijn resultaat

vanja

Dit is (zoals beloofd) een gastartikel van mijn man Vanja.

Voordat je het in de gaten hebt zitten de 90 dagen van de Herbalife Level 10 Challenge er alweer op! In het begin van de Challenge heb ik veel moeten uitzoeken en wennen aan het nieuwe ritme maar ook vooral wennen aan mijn eetpatroon!
Na een aantal weken werd het een gewoonte (gelukkig) en vond ik het een heerlijk ritme, het gaf me veel structuur! Nu zijn jullie natuurlijk ook benieuwd naar mijn resultaat (na het geweldige resultaat van Nicky)! Als jullie me op Facebook volgen hebben jullie het vast al gezien.

Nicky vertelde dat ze als doel had: een Sixpack (een 4-pack is het al zeker en die 6 blokjes komen vanzelf wel!). Die Sixpack wilde ik natuurlijk ook maar mijn doel had meer te maken met het totale lichaam, zo wilde ik zoveel mogelijk spieren opbouwen met behoud van het vetpercentage (want het is mooi om spieren te hebben maar je moet ze natuurlijk wel kunnen zien!)
Wij hebben bewust de keuze gemaakt om maar 3x in de week 1 uur krachttraining te doen en 1x Bootcamp (deze Bootcamp geef ik zelf en hierover zal ik in een ander artikel nog wat meer gaan vertellen). We hebben ervoor gekozen om dus niet elke dag de sportschool in te duiken om te laten zien dat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit gaat van je training, je voeding en héééél belangrijk… RUST!

Doorzetten… Ook als het even tegen zit

Iedereen kent het wel, je begint met iets nieuws en je motivatie is in geen aardse taal uit te drukken! Zo ook bij mij, op zondag stond ik standaard in de keuken om mijn middagmaaltijden klaar te maken voor de hele week. Ik nam consequent mijn maaltijden 6x per dag en op maandag, woensdag en vrijdag deed ik krachttraining. ‘Slechte’ dingen liet ik  staan en ik ging op tijd naar bed om 8 uur slaap te pakken.
Week 1 geen probleem, week 2 gaat prima, week 3 komt er iets tussen je trainingschema, je voedingsschema of je rust en je zegt tegen jezelf: “Ach, ik ga morgen wel of wat maakt dat uit 7 of 8 uur slaap of dat ene biertje!?” Dit zijn de momenten waar de Challenge eigenlijk om draait! Ik zeg niet dat je alles perfect moet volgen (juist niet want het gaat juist om de balans) maar het is de kunst om de juiste keuzes te maken en je nieuwe schema een gewoonte te laten worden. Dus een keer wat overslaan of toch wat meer of anders eten is niet het probleem, maar als je het daarna niet meer oppakt gaat dat ervoor zorgen dat je je doelen niet gaat halen!

Zo ook bij mij… In week 3 kreeg ik plotseling het bericht dat mijn opa in het ziekenhuis lag en dat hij niet lang meer te leven zou hebben. Uiteindelijk hebben we 3 dagen in het ziekenhuis gezeten omdat we er wilde zijn voor mijn opa en natuurlijk voor de rest van de familie.

Deze 3 dagen hebben we natuurlijk niet kunnen trainen en konden we ons voedingsschema niet volledig volgen, in dit geval is dat natuurlijk niet erg omdat de gebeurtenis veel belangrijker is, maar het komt hier wel aan op doorzettingsvermogen en dit zijn wel de momenten waar het om gaat als je met een doel bezig bent. Je kunt ook zeggen ‘ik laat het er bij zitten, LAAT MAAR’! Daarom is het zo belangrijk om altijd je doel voor ogen te houden, waarom en waarvoor doe je het? En… Hoe graag wil je dit bereiken?

Tijdens de Challenge heb ik mijn vorderingen natuurlijk bijgehouden en in het grafiekje hieronder kun je zien wat stress en daardoor het niet volgen van je schema kan doen met je spiermassa:

Schermafbeelding 2015-07-09 om 08.39.30

Hier kun je ook mooi zien dat een dipje helemaal geen probleem is, ik ga daarna wel weer verder!

Mijn eindresultaat

Ik heb ervoor gekozen om mee te doen in de categorie Muscle Gain zoals ook vanaf het begin af aan de bedoeling is geweest! De laatste 3 weken heb ik ervoor gekozen om mijn vetpercentage te verlagen om het ook aan de buitenkant beter te kunnen zien. In die 3 weken ben ik qua gewicht nog 2 kg afgevallen en is mijn vetpercentage een dikke 4% gezakt met behoud van spiermassa!

vanja

Uiteindelijk ben ik heel trots op het eindresultaat:

  • +3 kg gewicht
  • -4,4% vetpercentage
  • +5,3 kg spieren

Waar ik vooral ook blij mee ben is dat mijn benen wat gespierder zijn… Eindelijk! Ik heb namelijk altijd van die dunne beentjes gehad haha.

Heel erg veel reacties en vragen

De laatste 3 weken heb ik ongelofelijk veel reacties, complimenten maar vooral ook vragen gehad over hoe ik dit nu gedaan heb en hoe ik nu verder ga. Zoals Nicky in haar blog over de Level 10 Challenge al aangekondigd heeft ga ik ook een paar gastartikelen schrijven waarin ik wat dieper in ga op wat ik precies heb gedaan. Ik ga geen complete schema’s op internet zetten omdat voeding en training bij iedereen persoonlijk is en dus niet zomaar een schema wat je van internet plukt en gaat volgen! Wel kan ik (of Nicky) je hierin coachen om samen naar jouw doel toe te werken (wat voor doel dat ook is!) We gaan dan ook naar je voedings- en trainingsschema kijken en het personaliseren zodat het bij jou past. Wil je graag door ons begeleid worden, vul dan even het contactformulier in en geef aan wat je graag zou willen!

 

Be the best you can be!

 

Wil je specifieke dingen weten? Laat het me dan weten hieronder in de comments dan neem ik dat zeker mee in de volgende artikelen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge