Nieuwe 30 dagen Challenge, doe je mee?

30 dagen Challenge

Ik daag jullie uit… Ik probeer mezelf namelijk continu uit te dagen. Zo blijf je groeien, wat voor doel je ook hebt. Doelen stellen die te ver weg zijn vind ik soms wat lastig omdat ik dan vaak de motivatie verlies. Vandaar dat ik het liever in kleine stukjes hak, vandaar dus een 30 dagen Challenge. En als extra stok achter de deur deel ik het met jullie zodat ik er ook niet onderuit kan. Heb jij ook even een stok achter de deur nodig? Doe dan met me mee!

Ik zal jullie dagelijks via Instagram op de hoogte houden en ik vind het ook heel leuk om te zien hoe het met jou gaat. Als we allemaal de hashtag #byh30dagenchallenge gebruiken kunnen we elkaar motiveren en inspireren. byh staat voor Balance your Health, je snapt hem wel 😉

 

30 dagen Challenge

Mijn doel is om elke dag minimaal 30 minuten te sporten/bewegen. Klinkt simpel he? Dit dwingt me om creatief om te gaan met mijn tijd en daar hou ik van. Het maakt dus niks uit wat ik doe, dat kan variëren van wandelen naar de stad in plaats van met de auto. Een thuisworkout. Hardlopen. Bootcamp. Yoga. Gymtime. Alles.

 

Voeding

Het is natuurlijk belangrijk dat je ook op je voeding let, anders gebeurt er helemaal niks. 80% voeding, 20% sport. Voeding is heel individueel dus ik kan je helaas niet zo 1-2-3 zeggen wat je moet gaan doen maar met de volgende tips kun je in elk geval aan de slag:

  • Sla geen maaltijden over (ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, warme maaltijd en eventueel nog een tussendoortje)
  • Kies eiwitrijk, ook bij je tussendoortjes – Een stuk fruit is dus helemaal goed, maar pak er dan ook een gekookt eitje bij. Of een volkoren boterham met kipfilet. Of 2 crackers met huttenkase en tonijn. Of 2 rijstwafels met rookvlees, avocado en tomaatjes. Variaties genoeg. Check mijn Pinterest voor meer leuke recepten.
  • Let op je portiegrootte
  • Maak met jezelf afspraken over extraatjes. Je hoeft zeker niet alles te laten, aan de andere kant moet je natuurlijk wel keuzes maken. Probeer bijvoorbeeld de extraatjes te beperken tot 1x in de week. Kom je beter in de flow als je even wat strenger voor jezelf bent in het begin, dan is dat natuurlijk ook helemaal prima. Kijk even goed wat bij jou past!

Mijn voeding is op orde (na heel veel Challenges haha), het water drinken gaat met ups en downs dus daar wil ik wat strakker op gaan letten dus ook hiervoor een doel: minimaal 1,5 liter per dag. En dan bedoel ik echt water, dus koffie/thee enzo telt niet mee. Mag natuurlijk wel maar dit telt gewoon niet mee bij de 1,5 liter WATER.

 

Progress

Als ik een doel stel wil ik ook kunnen zien wat het resultaat is, daarom heb ik de voorfoto’s met jullie gedeeld (voelt nog steeds out of my comfortzone maar het is voor een goed doel). Ohja en de pantoffels doen het hem natuurlijk… Maak zelf zeker voorfoto’s als je met me mee gaat doen. Je hoeft deze foto’s natuurlijk niet te delen op social media als je dit niet wil maar maak de foto’s wel voor jezelf, you’ll thank me later 😉

En… Meet je centimeters eens op. Ik meet zelf op de volgende punten: borst, taille (ter hoogte van de binnenkant van je ellebogen), navel/buik, heupen, bovenbenen. Ik doe dit zelf 1x per week 🙂 Ook doe ik elke week een meting van mijn lichaamssamenstelling om te kunnen zien of ik de goede kant op ga.

 

Are you in?

 

Liefs Nicky

6 Reacties

  1. 13 april 2016 / 10:26

    Ik heb in elk geval je pinterest account bij m’n favorieten gezet! Ik kan wel wat inspiratie gebruiken aangaande eten.
    Afgelopen week ben ik begonnen met 30 day fit challenge app. Dus I’m in! haha

    • 13 april 2016 / 16:07

      Leuk Linda! Ook goed dat je al met een app bent begonnen. Ik gebruik ook vaak de thuisworkouts die op mijn Pinterest (bord sport) staan. Let’s do this 🙂 Tof dat je meedoet!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge